Ny dag.

Det vart bygge av en foderhäck/krubba i lösdriften i går. Den vart faktiskt bra med tanka på att jag endast hadde en såg, hammare, tummstock och spik för att få ihop det. Hadde man haft en sticksåg så skulle man kunna gjort den riktigt ordentlig. Hästarna i hagen var skälvklart med och byggde den. Fast dom var nog bäst p´å att titta konstigt på mig och bygget och ge ngt sorts moraliskt stöd. :P

Vart inga bilder igår så klart..... kommer kommer.

Ringde Elgiganten och frågade vad som händer med reperationen av min tv. Det hadde tydligen kommit ett mail från verkstaden som sa att dom inte kunde reparera den och det var bara för mig att åka dit och hämta ut en ny. Min "gamla" 42 tummare gick på 22.000:-, nedsatt från 25.000:- När den köpptes för ca 21 månader sedan. Och värdeminskningen på en produkt är ca 20-25% per år. Så jag förväntade inte att jag skulle få en annan för mer en 12.000:- Frågade hur mycket den nya fick kosta och drämde till med runt 14.000:- viket var helt okey för dom. Hittade en tok fin för 13.995:- Men den fanns inte i lager så klart. Säljaren tykte då jag skulle ta den bättre ist. Så jag fick en ny 42" 1080p top of the line för 14.995:- och en ny försäkring på 3 år. total kostnad 16.369:- och jag kommer inte betale en krona för det plus att dom satte in värdeskillnaden mellan de nya och gamla tv'n på mitt Elgiganten konto som vart ca 7.000:-

Så sumeringen av detta är att: Har haft en fet lcd tv i 21 månader. fått en ny och är försäkrad i 3 år till. Totalt 41.400:- Det jag fått betala: Ca 18.000:- !!!

tummen upp för Elgiganten!

Dagens bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback