Tänk om......

Tänk om folk kunde kunde ta reda på fakta någon gång, och inte bara lyssna på det första dom hör. Tänka innan dom öppna munnen. Man försöker föra en civiliserad konversation och lägga fram saker på ett fin och trevligt sätt. Tror folk att man bara vill dom illa så fort man får chansen.

Tänk om folk kunde ha förståelse och tänka innan man svarar till en person som öppnar sig och ber folk ha översende att man har brister, fel och fobier. Saker som man inte bara kan ändra på på stört bara för att folk inte har en aning om vad man går igenom och hur svårt det är att ändra på ngt som man har lidit med hela sitt liv, och förmodligen kommer att lida utav hela sitt reserande liv. Det är så lätt att säga: Det är inga problem det där. Alla andra har ju inga problem som det där. DOM VET INTE vad det handlar om. Även fast dom tror det.  Det är inte lätt att ändra sig bara för att någon säger eller tycker det.

Tänk om folk kunde kunde se vad man gör för dom i det tysta, utan att kräva eller förvänta sig någonting alls tillbaka. Lyssna när man erbjuder sig själv och sina tjänster för dom. Saker verkar glömmas bort ganska lätt. Lyssna vad man igentligen säger och inte vänder allt till något negativt och till något personligt angrepp. Kan ta ett förslag som ett förslag och inte tro på en gång att det är något som ska göras.

Tänk om folk kunde förstå att det finns andra som har problem som måste lösas på bästa sätt. Både för en själv och andra. Man kan inte få som man vill alltid. Jag och vi tänker på hur andra tänker, känner, uppfattar och vill ha det.

Tänk om
folk kunde förstå det ansvar vi har för allt och alla. Det är inte bara oss själva och vårat eget vi ska se till, och få det att funka för. Saker vi blivit lovade och ska fungera och göras som inte hållits. Och detta har vi fått skit för. Tack för ni snackade skit, stack oss i ryggen och stack utan att prata med oss först. Så himla fegt och omoget som det bara går.

Tänk om folk kunde förstå hur mycket skit man får och får höra varje dag för och om saker man inte har något med att göra. Hur mycket man försvarar personer och saker när det inte kan tas reda på hur det igentligen ligger till eller hur det igentligen sas eller menas.

Tänk om folk kunde förstå att jag personligen ligger vaken varje natt minst ett par timmar när jag ska sova och tänker på allt detta och i hellsicke man ska göra. Varje morgon, dag och kväll så tänker man var och vannan minut på hur man ska kunna lösa allt.

Tänk om folk kunde förstå hur snäll man igentligen är. Hur många gånger man får höra att man är för snäll och man inte ska ta all skit. Visst.... vet att jag och vi är för snälla, men det finns en anledning till detta. Hur skulle det bli om man blir för hård och införa diktatur i stället. Tänk på det ni!?

Tänk om folk kunde förstå att vi måste föja lagar, regler och föreskrifter som alla andra. Och att JAG setat i timme efter timme för att plugga in hur hur vi ska följa dom. Ringt myndigheter och pratat med folk som jobbar inom området. Hur flexibla jag / vi är för att göra folk glada, men jag tänker fan inte bryta mot lagar och föreskrifter bara för att det inte passar för dom. Vi har till exempel förstört något här på gården som tagit år efter år att bygga upp, bara för att det inte passade. När jag visste att man inte skulle göra så. SÅ JÄVLA SNÄLLA ÄR VI!

Tänk om folk kunde sluta tänka på sig själva och sitt ego ibland. Att vi blir ganska så ledsna och sårade ibland. Nu sista tiden nästan varje dag.

Tänk om folk kunde fråga: Hur mår ni igentligen? och fråga varför det blir som det blir. Och inte bara anta en sak eller skriva stora arga bokstäver med massor av utropstecken åt en. Eller prata bakom ryggen om en. Det är verkligen inte moget. Som man bruker säga... Den som sa det, va det. Jag både hör, ser och läser det en och det andra. Och då givetvis har bara ena sidan av det hela kommit fram.

Tänk om folk kunde förstå hur mycket blod, svett och tårar vi har lagt ner på våran gård och hur den har kommit att bli som den är idag. Det folk ser och vet är bara några procent av det hela.

Tänk om folk kunde fatta att vi gör det här bara för att vi älska det vi gör. Inte för att gå plus på något sätt. Men jag tror att folk inte förstår begreppet: Att göra något bara för andra mäniskors skull.


Mitt motto i livet är och kommer alltid att vara:


Följa sitt hjärta, ge från själen, älska och ge lycka.


Tänk om vi skulle sluta låta folk bo här i nästan en månad för att underlätta för dom. Detta utan att kräva eller vilja ha någonting tillbaka, Sluta bjuda in folk i vårat hem och ge dom tillgångar till internet och värme. Sluta göra det där som inte märks. Det som folk glömmer bort men vi gör det för och åt dom. För vi vet att alla inte kommer ihåg eller har annat att göra. Utan att vi förväntar oss ett tack sedan. Bara för att vi älskar det vi gör.

Tänk om.......


Jag är ledsen och förbannad att man inte i alla lägen visat sin uppskattning. Det är jag verkligen. När dom känner att dom inte blir uppskattade eller får ett tack för det dom gör. Men folk kanske ska ransaka sig själva ibland. Det gäller åt båda hållen!


Mitt erbjudande står kvar föresten. Även fast detta tydligen inte uppfattades att jag gjorde. Har jag en gång erbjudit mina tjänster för att hjälpa någon eller några andra står det kvar. För jag vill verkligen hjälpa mina vänner.


Dagens bild.








Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu blir jag riktigt förbannad! Att ni ställde upp och lät oss bo i boden medan vi väntade på att Olga skulle födas var jättesnällt. Att ni fixade värme och internet var självklart också jättegulligt. MEN..det var inget jag bad om. Jag hade förberett mig på att sova i stallet.

Jag var inne hos er en enda gång under den här tiden förutom för att mata era katter ett par gånger. Det var när ni skulle bygga studio. Under den tiden tog jag hand om all disk och hjälpte er att röja i köket.

Jag mockade och fodrade dessutom varje morgon så ni inte behövde gå upp en enda gång. Det gjorde jag som tack för hjälpen. Jag vet inte hur många gånger jag tackade er för att vi fick bo där. Köpte dessutom utemöbler till er så ni skulle ha något att sitta på i trädgården.

Att du nu har mage att ta upp mig i en blogg som handlar om en konflikt du/ni har med andra i stallet är jäkligt lågt.

Jag flyttade hästarna för att det inte fungerade när betet skulle bli så mycket mindre och vi hade en rymmarhäst som drog när det inte fanns el. Det var viktigt för Olga att ha fölkompis. Nu bor jag själv på en gård och självklart har jag ju då mina hästar där.

Så blanda inte in mig i konflikter om hästskötsel på er gård. Vi har säkert olika åsikter om både det ena och det andra och som du skriver så finns det lagar och regler för saker och ting. Jag kan de reglerna, det var bland annat därför jag inte gillade att ha hönsskit i stallet. För det är farligt!

Hoppas ni löser tjafset som ni tydligen mår dåligt av och jag hoppas jag slipper bli omnämnd mer i något sådant här.

Jag försökte verkligen stötta er när jag hade mina hästar där. Både i konflikter ni hade med andra och rent praktiskt. Men när jag t ex frågade om vi inte skulle ha en röjardag där jag kunde ta ett släp och hjälpa till att köra saker till tippen så ville ni ju aldrig. Då är det jättesvårt att hjälpa till.



Postat av: VEmpire

Postar svaret här som jag skrev i Johannas blogg. Hoppas det är okey.





Kära Johanna.



Nu ska jag se om jag kan få det skrivet som jag menar det. Det är ganska så knepigt när ett skrivet ord kan tolkas på så många sätt.



Det var verkligen inte meningen att du skulle ta det som står i min blogg på detta viset. Det ber jag så hemskt mkt om ursäkt för. Det som skrevs där var menat som exempel för andra. Absolut inte för att såra eller snacka skit om dig. Och en en gång var det inte meningen att peka ut dig som någon skit.



Fan... Du och dina barn, ni var ju en av mina favoriter här som livade upp stället på ett bra och roligt sätt.



Jag vet att sommarbetet var en katastrof minst sagt. När vi hade samtalat med folket som hade hand om betet innan sommaren, så vart vi lovade att det skulle finnas både el på hagarna och andra saker som inte heller fixades. tyvärr så tillät inte våran ekonomi att dra nya isolerade jordkablar från el-aggregatet som satt en 150-200 meter ifrån hagen.



Att ni fick bo i lilla stugan medan ni väntade på Olga var bara kul för oss. Jag vet att du tackade och tackade igen för att vi gjorde det lite lättare och trevligare för er att vaka över Arrabella. Det var grymt snällt att du mockade och gjorde andra saker åt oss under tiden och sen efteråt. Det uppskattades verkligen, även fast vi tydligen var dåliga att visa våran uppskattning på ett tydligt sätt. Förlåt en en gång.



Vi är nya och gröna i stall-ägare-svängen. Och jag tror att vi gick in i det med lite för mycket ego och troende att vi kan allt, och det är inge problem att ha hand om så mycket på en gång. Vad fel vi hade! Skratt.... Men vi har lärt oss mycket under det gångna året och jag tror och hoppas att vi blivit en hel del bättre att ha att göra med människor, stallet och allt annat som rör sakerna runt omkring.



Angående hönsen så är faktiskt det enda jag fått till svar från att läsa lagar och föreskrifter samt ringa kommunen, jordbruksverket och djurskyddsföreningen ang höns i ett stall. Är att det enda som gäller när höns går tillsammans med andra djur är att dom ska hålas inne när det är fågel influensa. Visst är det inte kul att han massa fjäderfän omkring sig i stallet. Och bajset är inte trevligt heller. Nu för tiden så får inte hönsen vistas i stallet, och är dom ute på gårdsplanen får dom inte släppas in i stallet annat en om dom ska släppas in i sin box. Detta står i våra stallregler nu för tiden. (inte för att det spelar någon roll nu) ;)



Så förlåt igen Johanna.



Det var ett privilegium att ha er här, och vi var verkligen klantiga som inte förstod att det gått så långt.



Med vänliga hälsningar:



/Conny

2008-10-23 @ 00:10:53
URL: http://vempire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback