Somewhere in the forest

Man kan undra hur värden och livet igentligen fungerar!? Jag menar... Man föds och sen så styrs livet av alla beslut som man tar. Går man åt höger så kanske man vinner 100 miljoner på lotto. Går man åt vänster så kanske man hittar sin liv partner. Går man rakt fram så kanske man får ett hus i huvudet och där. Men en sak är säker... Står man bara stilla och väntar på att något ska hända, då får man aldrig veta hur det är att leva.

Nu har jag och min kära sambo, själsfrände och bästa vän bott på våran underbara gård i snart ett år. Kan säga att det INTE är lätt alla dagar. Hästar måste kollas till, Saker måste fixas, lån ska betalas och den där satans veden måste fällas, huggas och staplas inne i vedboden. Måste hålla nere på el räkningen som ibland låg på 4000:- i månaden förra vintern. Häst folket som hyr in sig har åsikter och krav om allt. Det måste man försöka lösa så att alla blir glada. Jobb har man tydligen svårt att få i katrineholms kommun. och dom man har hafft har man bara blivit utnyttjade ut av.

Vad vill man då få fram av det här..... Jo att jag valde att inte stå kvar och vänta. Valde att gå åt något håll. Visst så har det nu inte varit lätt att ha en gård med allt som kommer där till. Men skulle aldrig byta eller velat ha gjort det på något annat sätt. Jag lever för att jag vågar, och jag vågar för att jag vill leva!

Må väll alla i den stora världen. Hoppas ni vågar leva i den.



Dagens bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback